13.07.2015 Yazar : Gary ve Susan Lind-Sinanyan Çevirmen : Banu Açıkdeniz Ermeni Dansının Tarihçesi - II / 1915 Sonrasında Ermeni Dansı 1915’te Batı Ermenistan’ın yok edilişiyle ve hemen ardından geriye kalanların dağılmasıyla Ermeni dansının geleneksel yapısı geri dönülemeyecek şekilde bozuldu. Bin yıldır süren koşullar artık sona ermişti. Yurtlarından koparılan Ermeniler tüm… 12.04.2015 Yazar : Gülcan Küçük, Rumeysa Çamdereli Barış Zamanı Kardeş Türküler projemizin gelenekselleşen Harbiye Açıkhava Tiyatrosugösterisi bu yıl “Barış Zamanı” adıyla 19 Eylül 2014’te gerçekleşti. Gezidirenişinin yaşandığı, Soma faciasının olduğu, barış sürecinin toplumsal birbarışa dönüşemediği, yanı başımızdan, Rojava’dan hem… 19.03.2015 Yazar : Berna Kurt Dans Tarihçiliği Üzerine Notlar (4) Sonuç Yerine / Disiplinlerarası Bir Çalışma Alanı Olarak Dans ve Diğer Hareket Sistemleri: Yerleşik dans tarihçiliğinin dışarıda bıraktığı iki alana, “öteki”lerin danslarına ve kadınların konumuna yönelik tartışmalara değindikten sonra, yazının… 25.02.2015 Yazar : Berna Kurt Dans Tarihçiliği Üzerine Notlar (3) Kadınlar / Dans ve Toplumsal Cinsiyet Perspektifi: Batılı sahne dansları dışında kalan dans ve hareket geleneklerinin yanı sıra, kadınların dans alanına yönelik katkıları da yerleşik dans tarihi anlatılarının boşluklarından birisini… 07.02.2015 Yazar : Berna Kurt Dans Tarihçiliği Üzerine Notlar(2) Dans Tarihçiliği ve “Dışarıda Bıraktıkları”-1: Yukarıda bahsi geçen tarih yazımıyla ilgili tartışmalar, 1980’li yıllardan sonra dans tarihçiliğini de yaygın bir biçimde etkilemeye başlamıştır. Bu etkileşim öncesinin dans tarihi çalışmaları genellikle… 23.01.2015 Yazar : Berna Kurt Dans Tarihçiliği Üzerine Notlar(1) “Tarih geçen her saniyede gözden kaybolan bir şey değildir. Kendini şimdiki zamanda; kuvvetli bir yokluk, bir dizi referans, işaret ve güç çizgisi olarak ortaya koyar. Tüm bunlar, sahne üstündeki bedene… 14.10.2014 Yazar : Berna Kurt Türkiye’de Halk Dansları Pratiği Türkiye’deki yaygın “halk oyunculuk” pratiğini ve “Türk halk oyunları” olarak tanımlanan bu alandaki eğitim anlayışını değerlendireceğim bu sunumda, öncelikle genel bir çerçeve çizmeye, sonra da yaygın pratikleri tartışmaya çalışacağım. 12.08.2014 Yazar : Berna Kurt Nijinsky Koreografileri: Dans Sahnesinde Müphem Cinsiyet Rolleri Vaslav Nijinsky’nin Igor Stravinski’nin “Le Sacre du Printemps” (Bahar Ayini) eserinin koreografisini yaptığı 1913 yılından günümüze tam yüz yıl geçti. Sıra dışı koreografileri ve hareket yorumlarıyla dans tarihinin en önemli… 10.05.2014 Yazar : Berna Kurt Polonya, Çağdaş Dans ve Gökkuşağı 8-12 Kasım 2013 tarihleri arasında Polonya’daydım. 2014 yılında, Türkiye – Polonya diplomatik ilişkilerinin 600. yılı nedeniyle düzenlenecek etkinliklerle bağlantılı olarak, Adam Mickiewicz Enstitüsü’nden ‘çalışma ziyareti’ daveti almıştım. 10.05.2014 Yazar : Pedro Consorte Çevirmen : Gizem Çinçin Beden Bir Müzik Enstrümanı mıdır?- Bölüm 1 Ne zaman bedeni bir “müzik enstrümanı” olarak adlandırsak, onu muhtemelen diğer müzik enstrümanlarıyla aynı evrene dahil ediyoruz, ancak beden sadece bu enstrümanlardan biri midir? 08.05.2014 Yazar : Pedro Consorte Çevirmen : Ömer Ongun Bir Müzik Kaynağı Olarak Beden Perküsyonu Beden Perküsyonu diğer amaçların yanında bir ses ve müzik kaynağı olarak kullanılabilen bir pratiktir. Hem var olan hem de halen gelişmekte olan teknik çeşitlerine olan ilgi son 10 yılda hayli… 06.05.2014 Yazar : Pedro Consorte Çevirmen : Gülbeyaz Sert Beden Sesleri: Beden Perküsyonuna Giriş Bedenimiz ile (bilinçli, bilinçsiz, isteyerek, istemeyerek, cılız, tok, orta, tiz vs.) çok ses çıkarabiliriz. Günlük hayatımızın birer parçası olan farklı seslere, konuşurken ki seslerimiz dahil, dikkat etmeye başladığınızda diğerlerini de…